Det luktar bränt på gymmet

Det är inte vanligt att det luktar bränt, kanske när jag lagar mat, tänker intensivt 🤔  eller grillar. Men det är ytterst sällan jag känner den doften på gymet.

Men så var det idag, dagens pass vara 2 varv av 6st tre minuters intervaller med en minuts vila mellan varje och en extra minuts vila mellan serien. Första varvet skedde på 15,3km/h (3:55) och andra varvet var hastigheten 15,6km/h (3:51). Svettigt var det för mig men värre var det för kollegan på löpbandet vid sidan om.

hiit-treadmill-workout2

I mitten av andra varvet började det att lukta bränt🔥, nog för att jag funderade på hur jag skulle över leva resten men så intensivt tänkte jag inte. Lagade mat eller grillade gjord jag inte heller.  Inte heller lagade jag mat eller grillade så det var någonting annat.👨‍🚒

När det var vilaservice_reparation_underhall-300x1981 så frågade jag kollegan på löpbandet vid sidan om, han kände det, jo det luktade bränt men vi  sprang på, han hade ju ändå en 3000m att ”bränna av” och jag har 3 6minuters intervaller kvar. När kollegan närmade sig de sista 500m tryckte han på 20km/h (3:00) knappen för att riktigt få ett fint fredagsmys.

Men det var då det hände! Doften tilltog och bandet hostade till och tvär stoppade💥 . Kollegan tog ett par vingliga steg men som tur var så kunde han ta emot sig innan han stöp i backen. Slutet gott allting gott nästan, förutom för löpbandet.

 

