Löpning med spår av hypokondriker

Delar av familjen är sjuk och av värsta sorten, och så fort jag hör ordet så börjar jag genast att må där efter. Nu är det en som är drabbad medan de andra två barnen inte känner sig sjuka, men ändå så känner jag mig sjukare och sjukare.

Hela natten har jag på något sätt känt att basiluskerna härjar fritt och riktigt attackerat mig när jag försökt sova. Sova har jag naturligtvis gjort men det känns som det var få minuter och väldigt oroligt dels för att man vill ha ett ”öra öppet” för att kunna höra om det händer något och samtidigt vara snabb själv.

Men ingenting hände och när väl klockan ringde, och det vara dagsa att stiga upp så var det segt och nattens känsla var fortfarande kvar i kroppen. Men sjuk var jag inte och inte någon annan heller för den delen. Planen var transport löpning ”Extrapass: 6 km lugn distans a la morgonjogg” enligt schemat.

2017-02-02-07-54-36

 

Det gick men jag känner av nattens dåliga sömn och en viss stelhet i baksida lår (Vänster). Så det fick bli någon form av  stretching när jag kom fram till kontoret.

