Någon annan fick springa

Igår  (Lördag 28/1) var det träningsfritt för mig, det var dock inte friidrotts fritt då dottern var med på Lindås Athletics en tävling som anordnas av vår egen klubb IFK Göteborg Friidrott.

Själv agerade jag mer tränare än förälder och vi båda kämpade på bäst vi kunde. 2017-01-28-12-59-23

Detta var min första friidrottstävling och där jag dessutom skulle agera tränare.

Jag är imponerad över friidrottstävligens logistik då det händer mycket på många ställen hela tiden, det hoppas och stöts och springs och hoppas. Resultat ska fram och uppvärmning ska ske. Detta samtidigt som man ska navigera ett gäng pojkar och flickor födda 2008.

Tävlingen flöt på bra och alla var nöjda och glada då vi satte oss i bilen för att ta oss hem Alla nöjda och glad efter tävlingen och den första friidrottsmedaljen är bärgad.

2017-01-28-21-34-34

 

 

