tjugoåtta komma fyrtiofem kilometer

……så lång ifrån mitt distansmål var jag under 2016. 😫 😰

distansman2016-1

November gick åt skogen

Nå ja nu är vi ändå inne i 2017 och det går inte att göra någonting åt detta nu men man kan enkel konstatera var det gick åt skogen.

distansman2016

nog för att jag tränade lite minder under januari, mars och april 2016 men ingenting slår nog november med endats 34km, vilket i vanliga fall är vad man gör under en vecka, men så var det ovanligt snuvigt i det Bodinska hemmet.

Djupa dalar och höga berg

Trots att man med lite vilja kan säga att jag tränar rätt jämnt under månaderna så ser det inte så ut när man kollar på utvecklingen under året och jämför med farthållaren nedan, finns ett par djupa dalar (överansträngd i vad och benhinnor) och sedan min grymma träningsperiod under sensommar och höst.

distansman2016-3

Nu tar vi sats mot 2017 och lämnar 2016 i rök och damm och kliver in mot 2017. Eftersom jag misslyckades med 1600km under 2016 så kör vi på samma distans mål under 2017.

