och Julen rullar på

ja både julen och hjulen rullar på under jullovet. Passar på att vara ledig mellan jul och nyår, kanske fuskar jag lite med att attestera en faktura eller ett eller annat mail.

Men jag har sprungit också bland annat blev det en trevlig morgonjogg på julafton tillsammans med Bjarne. Vi sprang från Blixtorp (Varberg) med siktet på E6 men just
innan man springer under E6 vek vi vänster och sprang mellan åkerfälten med sikte på Träslövsbacken 6% lutning i ca 500m. Där efter spände vi bågen och siktade in oss på kvarnagårdens industriområde, mysigt ställe där jag under sommarvistelserna i Varberg brukar plågar mig med intervaller. Nu passade jag på att öka tempot genom industriområdet och Bjarne hakade, vi höll ett stadigt 4:30 tempo till ridskolan och en bit upp för backen, där efter blev det lite lättare jogg för oss förbi bolsestugan och ner genom bolse och ut mot Trönningen Äng. Där la vi på den avslutade spurten ända ner till svärföräldrarna. 2016-12-24-09-51-28

 

🏃🏼 När vi väl sprungit hyffsat tempo fram till svärföräldrarna fått i oss en kopp kaffe ☕️  och en vörtmacka med julskinka så fick jag snilleblixten⚡️ att jag skulle springa samma väg tillbaka🛣 . Bjarne gjorde då det kloka beslutet att inte följa med.

Jag stack iväg med förhoppningarna om att kunna springa fortare tillbaka, trots att jag redan hade 8,5km i benen och hela kalaset skulle sluta på 17km. Det jag inte hade räknat med eller tänkt på att den behagliga medvinden vi hade i ryggen på delar av rundan nu skulle vara åt andra hållet och det påverkade tyvärr både tempo och sluttiden. Det var till och med så illa att när jag kom ut på plattmarken och åkern att jag funderade på kan någon komma och hämta mig, så kraftig var vinden.

2016-12-24-09-12-59

Men nu rullar julen på med mer träningar och förhoppningsvis ett par kvalitetspass.

