Oh, you got a Man Cold

…… fy tusan denna vinter vila går verkligen mot historiens längsta vila.

Om du nöjer dig med att konstatera att det var en lång vila, kan du sluta läsa här. Vill du ha hela historien och hen hel del ”tyck synd om mig” fortsatt att läs, du är dock varnad.

Planen var

att ta det lite lugnt med löpningen efter Varbergs Halvmaraton som är säsongsavslutningen, tre veckors spontan joggande utan tempo eller annat bara för att det var kul. När oktober övergick i November så skulle jag vara Crossing out Plan A and writing Plan B on a blackboard.sugen och kunna ta tag i löpningen och återigen börja springa och starta säsongen på ett bra sätt och var väl förberedd utan till vårens lopp med Kungsbacka loppet och Göteborgsvarvet som första tänkta lopp.
Detta var alltså planen, när sedan Oktober övergick i november och intensiteten på jobbet peakade samtidigt som vi planerade höstlovsresor så bestämde jag mig att förlänga ”vilo perioden” och satte start datum på säsongen 2017 till 14/11. – SUPER!

OM inte….

Jag skulle gå in i den där skylten, läs den ”roliga” historien här.  Vilket innebar vila och läkning av sårskadan på inrådan av läkare. När väl den skandan var läkt och jag kände att nu sticker vi ut och springer igen, dvs fredag den 18 november så var vädret inte speciellt lockande att göra premiär i utan jag valde familjen och sköt på passet till lördagen då det skulle finnas mer tid och vädret var utlovat att vara bättre.

MEN…..

det skulle jag naturligtvis inte ha gjort, man ska aldrig skjuta upp ett pass, det är väl en av de mer kända reglerna och man ska naturligtvis bli bestraffad för det så att man lär sig att det är bättre att göra ett passa direkt än att risker att det händer något och så sitter man där och ångrar sig att man inte sprang det där passet som man ställde in.

Det som händer mig var att jag vaknade med en ond hals och då menar jag inte en sån där ond hals som man tar en läkerol och en kopp tea och sedan kan man sjunga arior hela man-fludagen utan en sån där ond hals så du funderar på om du verkligen behöver ha en hals utan du funderar på om man helt enkelt kan ta bort den med brödkniven när man ändå står där i köket och väntar på ytterligare en kopp tea. Det var enligt det senare av halson jag hade denna helgen när jag egentligen skulle göra comback i löparskorna.

Konstaterade bara krasst att det var halsont, med halsont tränar jag inte och återgick till att skjutsa barn till diverse aktiviteter samtidigt som känslan i kroppen mer och mer liknande en riktig förkylning.

Så har det varit…..

nu i över en vecka och när man väl känner att det håller på och ordna upp sig och man ger sig på något projekt som att hämta adventspyntet från förrådet eller följa med barnen på lek & buslands kalas så kommer bakslaget.

Snart så….

Är jag i löparskorna igen och detta kanske är den vilan jag behöver för att nå årets mål, och förhoppningsvis så slipper jag nu vara sjuk i vår när det är desto viktigare att vara frisk.

 

