Vem fan har ställt en skylt där?

 

Pang, tjong, tjoff rakt in i en skylt med huvudet före och näsan i mobilen. Inte bara en fåra i huvudet djupt som en krondike utan även ett stukat självförtroende och en yxa över nacken som barnen kan hålla i över mig när jag skäller på dem att de ska titta upp och inte bara stirra i mobilen.

Som om inte detta var nog fick jag även avrådan att avstå från att springa eller rättare sagt svettas.  Vilket är kanske det sorgligaste med denna historien.

Nå vad hände då?

Som alla Lördagar så är det många aktiviter  ska om ska ske, denna lördag  var inget undantag.

🏊🏻  Simskola 09:20-10:00
🔫  Laserdome kalas 10:20-12:30
🎾  Tennis 12:00-13:00 för Två av tre.
👲🏼  Brandkårskalas 14:00-17:00
🌮 🌯  Middag med kusiner

 Phu…. Tur att vi är två som kan administrera detta. Men man blir helt svettig när man tänker på det så här i efterhand.

Det som hände var att jag sladdade in på parkeringen för Laserdome för att hämta dottern, plockade fram telefonen för att titta på något SUPER VIKTIGT! tex Pokemon Go skulle runda ett hörn

PANG 💥 🤕 🔔

Där har någon ställt en skylt!

2016-11-12-12-35-18-hdr

Den fåniga skylten skapade ett djup fåra i huvudet. De föräldrar som gick bakom mig skrek till och var framme och skulle kolla hur det gått med mitt huvud. Jag svara så som alla män med stukat självkänsla skulle svara att allt gick bra och det inte var så farligt, samtidigt som jag tittade på blodet i handen.

Snabbt in på toaletten bada med papper och sedan mössa på. – En bra fördel med att inte ha hår är att man alltid fryser om huvudet och därför har mössa, denna gång blev det mössa likt en ungdom. 2016-11-12-12-45-09

Efter att ha kommit hem blev jag likt en hund skickad direkt till vårdcentralen för att som det misstänktes sys ett par stygn.

Lördag kväll på Accessakuten det är super kul 👍  🎊   🎉

2016-11-12-15-07-26

Nå väl inga stygn behövdes och lite tejp och uppmaning att inte svettas fick jag återgå till vardagen.

Detta med att inte svettas kan veka som en enkel match men svettas det gör man tex när man springer. Detta ställer ju till det att får bli löpvila eller ”svett vila” ett par dagar och kanske löpning först i mitten av veckan.

2016-11-12-17-20-21

 

En reaktion på ”Vem fan har ställt en skylt där?

Kommentarer inaktiverade.