Long time no see

Ibland blir det uppehåll både frivilligt och ofrivilligt. Inte en endaste blogg post sedan sommaren nämligen bestämt 2016-07-12 då jag bloggade om ett år med seriös träning.  Sedan dess har det hänt en hel del på träningsfronten, ni som i desperata försök har loggat på här för att få en uppdatering har i alla fall sett i högerspalten att jag tränat på. 😬 😁

Tränade på bra både i Augusti 156km, med några sjukdagar men ett par lyckade fartpass trots vädret. Vad gäller september så landade det på 189,7 km vilket är rekord för mig har aldrig sprungit så långt under en månad.  Detta fortsatte med ba träning och ett par riktigt riktigt bra tröskelpass där jag kände att jag flyttade tröskeln framåt.

Under oktober var även årets andra halvmarathon med Varbergs Halvmarathon (rapport kommer). SPOILER jag persade så nytt personligt rekord är nu 1:41, så målet under 2017 blir 1:30-1:35.

Efter halvmaran så har det varit lite si och så med träningen, förkylning, arbete och resor har fått gå före. Bra säger vissa och vist är det skönt med vila men samtidigt känner man stressen av att bli bättre.

2016-10-27-12-32-23-2

