Ny magväska…

Som löpare så skäms man inte för att bära magväska. I alla falla inte när man springer. Jag har aldrig varit kompis med mobilhållaren som man har eller hade på armen, tyckte aldrig de satt fast och när de satt fast så fick man skav.

Detta problemet tog slut när flipbelt introducerade sin magväska som jag sedan dess använt vid varje runda. Den har funderat mycket bra men nu har den blivit lite för stor och börjat att tråda sig i sömmarna så det var dags för en ny.

Min första tanke var att återigen slå till på en Flipbelt men då jag fick syn på ett bälte från Holdit som var av samma typ av modell och med en del ytterligare finesser samt att priset var betydligt humanare 99kr på den fashionabla affären Gekås.

En bra detalj på detta bältet är att det finns ett fack med zip-lås, någonting jag saknat på flipbelt. Nu kan man placera kort och pengar där om man skulle behöva, tex när jag transportspringer till jobbet.

De övriga skillnaderna jag sett är bredden är bredare, något fastare i formen kan oxå vara att det är nytt. Färgen är oxå ny, i butik var jag modig och valde i gul men när jag väl skulle ut och springa så ser jag mig själv vända på den så att en svarta sidan kom utåt.

Storleken jag valde är Medium samma som jag har på  flipbelt, holdits bälte är ca 2cm mindre så det sitter lite mer tajt och fast, nästa storlek Large skulle ha varit för stort.

Let’s run 🏃

 

