André Invitational aka Testlopp

 

Igår så var det dags för André Invitational eller Testlopp som kanske är det rätta namnet.

De korta förhållningsreglerna jag fått är:
1. Vila dagen innan ✅
2. Fullfart ✅
3. Jämnt tempo ❌

Redan dagarna innan så spred sig en nervositet in, så som det ofta sker inför ett lopp. Hur skulle det gå? Vilket tempo skulle jag ligga på? Hur trött kommer jag bli? Kommer jag lyckas?

Inledde med en lätt uppjogg på ca 2km som kändes lätt och kontrollerad, lite ivrig att komma igång var jag allt.

Sen var det dags, efter ett par veckor av grymma intervaller så ställde klockan på ambitiösa tiden 4:10/km. Det höll i exact 2,6km sen var det godnatt och segt som f*n. Samlade mig  lyckades komma ner till nästan anständig nivå igen under den sista km.

Men den hela kan nog  inte betecknas som annat än övermod och fjasko. TestloppSammanfattningen ser ut så här.

Sammanfattning Testlopp

Så hur återhämtar man sig från sådant här? Jag trodde jag hade mer i kroppen och benen?

2016-06-22 20.39.26

Nya tag imorgon…..

 

