Nyss på Snacpchat…

Har gett mig in på snapchat för att testa och se hur det fungerar, man måste sätta sig in i hur tjänsten fungerar så man vet hur man ska utnyttja den. Själv har jag lite svårt att förstå tjusningen med snapchat men  – det blir ytterligare en kanal att hålla reda på och eftersom jag har passerat bäst bästföredatum för de som håller på med snapchat dvs ungdomar 13-25år så har jag en lite högre tröskel än dem.

Vad är då snapchat?

Snapchat är en bild- eller videochatt med plus meny. Där du skickar videos/text till vissa personer eller ut till alla som följer dig (my story). Skillanaden mellan Facebook /Instagram och Snapchat är att  dina snaps försvinner efter 24h så det blir lite mer av en live funktion där du kan följa dygnets alla snaps. Alla videos eller bilder raderas automatiskt när mottagaren sett dem (man kan se dem max två gånger).

Ge mig gärna tips på vem jag ska följa.
Vill ni kan ni följa mig @herrbodin

2016-05-03 11.35.11

 

