Skor jag vill testa

Detta med att vara löpare och kombinerar det med allmän pryltokighet kan sätta sina spår i ekonomin och i förvaringsutrymmen.

Jus nu finns det ett par skor som jag är sugen på att testa.

Nummer 1.

på denna listan är Salming Miles Shoe Men Salming själva beskriver denna sko så här ”en mer dämpad löparsko, utan att göra avkall på Salmings löpkoncept och principer. Miles har 4 mm drop och är jämfört med de prisbelönta Distance-modellerna mer dämpad under hälen och framfoten genom mellansulans responsiva Recoil™-material. En inbyggd torsionsenhet bidrar dessutom till ökad stabilitet. Den rymliga tåboxen tillåter framfoten att expandera vid fotisättningen och gör skon effektiv ur ett biomekaniskt perspektiv”. 

Eftersom min absoluta favorit sko är Salming Distans från lansrings året 2014/2015 så tror jag att denna sko skulle passa mig som handen i handsken.
Salming_miles_1

Nummer 2

är Saucony Kinavara 7 med det nya hittepå’t EVERRUN. Jag har och trivs väldigt bra i en Kinavara 6 sko, problemet är att sist jag filmade mitt löpsteg så såg det ut som jag pronerade väldigt mycket mer i Kinavara 6 skon än i Salming skon. Så här skriver marknadsförarna på Saucony om skon och man vill ju bara ta på sig skon och sticka ut och springa

”För alla Kinvara-älskare finns inget substitut. Kinvaran är DEN SKON. Enastående passform, flexibilitet och komfort och framförallt massor av löpkänsla. Den senaste utgåvan lämnar inget åt slumpen. I hälen får nu skon en kassett med EVERUN, vårt nya stötdämpningsmaterial som utklassar i alla tester, och ger hälen en orubblig stötabsorbering. Ovandelen har en trygg och säker passform genom den eleganta och smidiga FLEXFILMEN istället för sömmar i kombination med PROLOCK-systemet för ökad passform över vristen. Den nya TRI-FLEX slitsulan bjuder på bättre markkontakt och tryckutjämning samt rekyl vid frånskjutet. Häl-tå-dropp: 4mm Häl: 22mm Framfot: 18mm”kinavara7

Nummer tres (3)

är den dämpade av de dämpade. Ultralöparna favorit märke och go to sko. Hoka One One Clifton 2  denna har funnits på min lista länge och har till och med hovrat över köp knappen men besinat mig. Hela skon ser ut som en jätte stor marshmallow och bara den känslan skulle få mig att springa både längre och oftare. honka clifton

Nummer 4

Är en sko som bärs av New York City Marathon vinnare och Boston Marathon vinnaren  Mebrahtom ”Meb” Keflezighi. Den skon han har kontrakt med är Skechers. Där har jag siktat in mig på  Skechers GOMeb Speed 3. En sko som inte är helt lätt att känna och klämma på i Sverige mer allt jag sett och läst om den så verkar den helt klart kompetent. Dock med lite kritik att ”pluttarna” under skon nöts lite väl lätt (2015). Det är en prisvärd sko som ligger ca 500kr under andra skor och med förmånlig växelkurs så ligger skon under 1 000kr.  Saknar bara att få klämma och känna på denna så ska vi nog flytta i hop.
SKECHERS GOMEB SPEED 3 - 2016

Nummer 5-∞

Ett märke som jag sett många springa i men som jag har 0 NULL erfarenhet av är Brooks och då  Brooks PureFlow 4 som jag blev rekommenderat att titta på av en kollega.  Sedan ser jag många springa i New Balance och där är det New Balance 1500v2 som väckt mitt intresse.

Som ni ser listan kan bli hur lång som helst

Så sponsorer och företagare jag är redo att testa era skor!
Salming
Saucony
Hoka One One
Skechers

 

