Topp 3 podcast för din löprunda

När jag springer och inte bara när jag springer långt gillar jag att ha musik eller som oftast en podd i öronen. Inte direkt en unik grej som jag är ensam om att göra. Faktiskt väldigt lite unikt. På långpassen tror jag en podd i öronen är lika vanligt som en Salomon S-lab på ryggen.

För mig är det viktigt att det är någonting som tilltalar mig, det kan vara både ämnet, personen, eller intervjuaren. Det här med intervjuaren är viktigt, man vill inte ha någon som tar över och för häver sig själv eller vill mäta sig med intervjupersonen.  Så här kommer mina topp 3. podd

Topp 3 podcasts

  1. Värvet – Mitt första val, finns det ett avsnitt som jag inte lyssnat på så blir det värvet,Kristoffer Triumf får intervjuer att vara intressant trots att det vid flera tillfällen varit så att jag har fått googla personen eftersom jag inte direkt kunnat placera hen. Dessutom brukar dessa rundor med Värvet i öronen hamna kring 5:00-5:20 fart.
  2. Desert Island Discs – En riktigt RIKTIGT engelsk podd som jag fick tipsat om av mina engelska kollegor. Detta är också en samtals podd där Kristy Young  frågar en gäst om åtta låtar och varför de skulle få följa med till en öde ö. Förutom de intressanta personerna som intervjuas och svaren de ger så gillar jag det brittiska.
  3. TV med Luuk – Vad gör vi när vi inte springer jo då tittar vi på TV och Luuks podd får man följa med bakom kulisserna och inte bar bland programledarna utan man får ”träffa” producenter, VD:ar, Sportchefer, Editerar mfl.
  4. Contentpodden – Bjuder på en bonus som troligen är lite mer specifik och kanske inte passar alla. Här lyfter man utmaningar för marknads- och kommunikationschefer kring dagens föränderliga och digitaliserade  tillvaro.

Men vad hände med hard core träningspoddarna så som:

  • Coltings Nakna Sanning – Där Jonas Colting delar ut kängor till höger och vänster och berättar hur det ska gå till.
  • Maratonpodden – Petra Månström intervjupod om personer som håller på med ”snorsport”.
  • Tyngre Träningssnack – Jacob Gudiol som styr upp med vetenskap kring träning och hälsa.

Ja vad hände med dem? Jo de finns i min spelare, men de kommer lite längre ner. De måste komma med någonting riktigt riktigt intressant. Men ska inte denna bloggen rekommendera träningspoddar! Någon jä**a ordning får det väl ändå vara.

Vilka är dina bästa träningspodcasts?

Btw blev tipsad av Jojje Borsséns podd Unika människor  så den blir det till att testa på nästa runda.

