Aj! Bandy gör ont

Har fått ont i vaden, så där stelt och besväligt så att det ser ut som jag verkligen inte ska springa när jag tar de första stegen. De det flesta inte ser är att efter ett par hundra meter så brukar det släppa.

På den kursen jag går för att utbilda mig till Friidrottsledare fick jag tipset om att rulla en bandyboll på vaden, lustigt att jag hört exact samma av Markus Torgeby i hans besök i maratonpodden.

Sagt och gjort mot stadens välsorterade Idrottsbutiker på jakt efter en bandyboll. Nu var inte stadens idrottsbutiker så välsorterade så att de saluförde en klassisk bandyboll.

Däremot hittade jag en boll som tillhör spelet Catch A Ball bollen till det spelet var stenhård så jag slog till på den. 

Nu hem och se om jag kan få min fru att plåga mig genom att rulla en stenhård boll på min vad för att komma åt trigger punkterna i vaden.

Önska mig lycka till

