Workshop 💼

Workshop 💼 i dagarna två. Denna gång har jag fått åka till Ulricehamn kanske inte det mest exklusiva och exotiska stället att workshopa på. Men ett konferensrum är ett konferensrum, en Powerpoint är en Powerpoint. 

Det som är lyxen med att Workshopa i Ulricehamn är att utanför dörren ligger Skidstadion (Det vita i bilden ovan, samt bilden nedan). Jag äger ingen utrustning för skidåkning och det intresserar mig föga att köra med hyrd utrustning. Men det ser verkligen härligt ut speciellt med detta vädret.

DCIM102GOPRO

Agendan på workshopen innehöll en aktivitetspaus på ca 2h då andra behövde vara med på andra möten och levererar  fortsättning skulle ske mellan 18-20 så passade det bra för mig att sticka ut på en runda. Valet stod mellan Snabbdistanspass + Intervaller eller Långpass.

 

Valet föll på Snabbdistans + Intervaller. Planen var var 10 km i ca 4,45min/km samt
2*5min intervaller i ca 4,15 min/km med 1 min joggvila mellan dessa. Där efter hem/nerjogg.

Vädret var perfekt och jag letade mig ner från Lassalyckans skidstadion mot Centrala  Ulricehamn för att springa längst med Åsunden. DCIM102GOPRO

Fina cyekelbanor som går längst med Åsunden, förbi fina villor och trevliga vyer. Ett långpass i Ulricehamn skulle mycket väl kunna sluta i Tranemo eller i Limmared hos bekanta. Men det får bli en annan gång.
IMG_0033

Summering av del 1 av passet

2016-02-26_1146

Så här nöjd blir man när man lyckas med ett såhär bra pass som var del 1.

Del två var två stycken femminuters intervaller och hemjogg.
2016-02-26_1151 Där intervallerna låg på 4:20 tempo (målet var 4:15) men jag är nöjd med det trots allt, speciellt eftersom detta skedde direkt efter 10km i tröskeltempo.

Så här nöjd blir man.

DCIM102GOPRO

 

 

 

 

