Släpp allt ut och spring det är sol ☀️

Ibland måste man bara släppa allt och ge sig ut och springa.

Under vintermånaderna med grått, kallt och tråkigt väder i Göteborg så brukar jag tråna mot andra sidan älven. Eftersom det är sol på den sidan älven på dagarna. Detta har naturligtvis skapat en bra och en dålig sidan att ha sitt konto på. Tidigare hade jag ett kontor på den bra sidan med utsikt över älven, båtar och skugga. Men nu sitter jag på den sämre sidan och får titta ut över Oscarsleden, intressant eftersom det alltid passerar någonting där det blir dock vansinnigt varmt när solen ligger på in i rummet.

Men när det blir varmt på mitt rum så är solen framme på andra sidan älven och då blir man sugen att springa där. När man tittar ut över älven så ser det så härligt ut att springa där i sol och alla ser så snabba ut så här från andra sidan.

Vem vill inte springa där i Sol. Speciellt när man sitter inne på kontor och har papper och saker att göra upp över öronen.

Hur var det då att springa där på andra sidan var gräset grönare så att säga. Nja så härligt som det ser ut var det inte, det var till och med lite motvind och löparna som ser så snabba ut när man sitter på kontoret var inte så snabba, inte en ända sprang om mig.

DCIM102GOPRO
Winter löpning at it finest

Men det är ändå härligt att bara sticka ut och springa i detta vädret och man kunde till och med springa ett tröskelpass utan att plocka med sig det riktigt starka pannbenet.

DCIM102GOPRO
Fel sida fast rätt sida ändå

 

