Here Comes the Sun

… en låt skriven av George Harrison och framförd av The Beatles. Lyssna på den här om du har Spotify. Idag kunde det inte ha passat bättre. På Dagens långpass som av logistik och familjeplanering startade redan tio över sju.

DCIM102GOPRO
Frostig Älvsborgsbro

Passet började verkligen i Moll med omotiverat huvud och ömma ben. Dessa fartpass/intervaller tar hårdare på mig än vad jag vill erkänna så det blev en bedrövlig upplevelse redan vid Göta Älvsbron funderade jag på om jag skulle vända och springa hem igen.

Men naturligtvis så fortsatte jag men det blev ett par fotopauser, men -Hej vad gör väl det! (tyvärr en hel del). Segt blev det och rundan som jag sett ut tycktes försvinna in i evigheten eller så som låten går

Little darling, it’s been a long cold lonely winter
Little darling, it feels like years since it’s been here

Det skulle visa sig att rundan tog sig mot slutet dock tyvärr inte tidsmässigt men väl som en upplevelse. Men först skrämde jag skiten ur ett par som promenerade i Eriksberg så pass att ett lite skrik undslapp en av dem. Tänkte att det nog var för att jag kom upp dem i ryggen och de inte hörde mig men så som jag klampade och flåsade idag så är det inte troligt. Kan det ha varit mitt utseende?

DCIM102GOPRO
Inget säger långpass så som en Salomon S-LAB ADV SKIN3 

Redan här får man föraning av vas som komma skall.

Here comes the sun, here comes the sun
And I say it’s all right

När jag sedan viker upp på en i vanliga fall väl trafikerad led så slås man av detta.

DCIM102GOPRO
Here comes the sun

 

Little darling, I feel that ice is slowly melting
Little darling, it seems like years since it’s been clear

Genast känns det lättare, vi går mot ljusare tider, det finns ett hopp om att isen ska smälta att våren är i antågande och ett lättare löpsteg ska finnas där till slut. 

Sun, sun, sun, here it comes
Sun, sun, sun, here it comes
Sun, sun, sun, here it comes
Sun, sun, sun, here it comes
Sun, sun, sun, here it comes

All Credit för text till George Harrison och The Beatles. , alla fel i citaten ovan är mina egna. 
