Running in Mechelen

Har besökt Belgien och orten Mechelen som ligger mellan Bryssel och Antwerpen. Wolters Kluwer som är det företag som jag jobbar på har ett stort kontor där och denna gång var jag där för att vara med i en Workshop kring product management. Men man kan ju inte åka utomlands utan att springa vilse lite.

Det första som möter en när n landar i TinTin Land är en gigantisk ”röd vit ”moon Rockett” Designad Hergé’s.

2016-02-03 19.43.47Hoppas hinna undersöka om det finns någon TinTin butik på Bryssels flygplast innan jag lämnar Belgien.

När man tänker på affärsresor förutsätter man kanske god mat, fräsiga lokaler och bra hotell, jag sammanfattar denna workshopen i följande bilder. – Fräsigt va!

Men det viktigaste var naturligtvis löpningen. Enligt Hotellet så var det bästa att springa längst kanalen som om jag ville gick ända till Bryssel.
Map_runkeeper

Men… Jag började med att springa åt den ena hållet, det slutade med en byggarbetsplats så jag tvingades upp på trotoaren och sprang efter motorvägen, där upphörde trottoaren abrupt så då blev det till att springa samma väg tillbaka.

Väl tillbaka vid kanalen tyckte jag att nu får det räcka med att springa fram och tillbaka efterkanalen så en skarp vänster sväng och in i ett bostadsområde,

Där efter irrade jag runt lite för att leta efter en park som borde finnas i detta området.

En trevlig park med väldigt få löpare men trevlig och kommer garanterad att vara fin till våren, såg dock utslagna påskliljor. Där efter snirklade jag mig igenom ett Gated Community och återigen framme vid kanalen. Såg en bro i fjärran och tänkte mig att jag skulle springa fram till den ta mig över och springa tillbaka på andra sidan.

Detta gick bra fram till bron men väl där så fans det ingen övergång eftersom det var motorvägen och ingen trottoaren eller uppgång. Så det blev till att springa tillbaka samma väg igen. Väl hemma var det bara den stora gatan med kyrkan mitt i som skulle besegras innan jag återigen var hemma.

DCIM102GOPRO

 

Totalt blev det 10k i 5:46 trots att det var många stopp för både rödljus och Google Maps.

 

 

