Malmö Vinterstaden

Hälsar på föräldrarna i Malmö. Efter att ha kollat väder hemma i Göteborg valde jag att lämna mina nya icebugs hemma i Göteborg, det skulle ju inte snö eller regna så det skulle inte behövas så kraftiga skor.

Jag packade istället mina Salming Distans som jag fortfarande inte anser vara insprugna. Känns fortfarande styva och inte så följsamma som modellen efter. Så ytterligare en runda i dem behövdes.

När jag väl vaknade idag (tisdag) så var det snö på marken. Härligt och underbart för barnen som genast gav sig ut i de 2cm snö som fanns på marken. Trist för mig som hade fel skor med mig.

Som tur är kan man lita på Malmös väder så lagom till eftermiddagen var det uppröjt och lämpligt att springa. På med skorna och understället och ut på cykelbanorna kring föräldrarnas hem. malmö karta 2.png

Har inte sprungit speciellt mycket i Malmö men hur fel kan det bli.
Dagens runda blev en med inslag av sightseeing, fick se både Öresundsbron och Turning Torso detta fick jag se efter att jag sprang upp på en kulle i Kroksbäcksparken.  Rätt härlig vinterdag med både lite sol och emellanåt fint saltade cykelbanor.

Passet var ett distanspass med tendens åt ett snabbdistans på 7,8km i 5,09km/h och en snitt puls på 160bpm. Se mitt pass på Jogg.se här.

Nu hoppas vi på lite lagom vinter i Göteborg så vi någongång får testa de nya skorna.

