Nya skor part II

Som jag skrev om här ( Nya Skor ) så köpte jag ett par skor för att springa i Göteborgs vintern. Inte mycket vinter har hänt än samtidigt som jag tyckte att de kändes väldigt väldigt klumpig så jag bestämde mig för att lämna tillbaka dem.

Väl i affären fick jag frågan hur mycket jag springer i skogen och hur mycket jag springer.
När jag levererade svaren 98,7% asfalt och ca 5 mil i veckan. Möttes jag av reaktionen ”och vi rekommenderade dessa” (om Icebugs PYTHO3 BUGrip) så kändes mitt beslut att lämna tillbaka dem ännu bättre.

ALLA  tester och löpare säger att man ska ha icebugs så gav jag inte upp så lätt utan bad de rekommendera de jag borde ha köpt. Denna gång blev rekommendationen

Icebug  ANIMA3 BUGrip

anima3lbugripgreymarigold-17581-x450anima3lbugripgreymarigoldsula-17582-x450 mens-icebug-anima3-bugrip-grey-mariegold-458054_366_45

Så här skriver Icebugs om skon.

Lätt trail- och vinterlöpsko som inbjuder till hög fart! Dynamiska dubbar med toppar av karbidstål ger slitstarkt allroundgrepp och gör det möjligt för dig att behålla ditt naturliga, avslappnade löpsteg även när det är halt. Ett Weather Shield-membran i överdelens främre del stöter bort väta och slask. Formgjutna snördetaljer fixerar hälens position, samtidigt som framfoten kan röra sig fritt. Sulans flexibla uppbyggnad och neutrala dämpning stöder fotens naturliga rörelse utan överdriven styrning. Anatomiskt formad läst och memory foam runt hälen ger fantastisk komfort. Förstärkningar vid tån och sidan, samt hel gummisula, skyddar foten mot att slå i stenar. Formsprutad lättvikts EVA ger behaglig stötdämpning. Anima3 BUGrip ger fantastisk löpkänsla och grepp på allt ifrån torr asfalt till ren is!

För vem?
För dig som vill ha en snabb och lätt trail running sko för ett mångsidigt användande.

Fakta

Färger Grey/marigold
Överdel Knitted textile / Protective PU / TPU/ Weather Shield
Foder Quickdry mesh / TPU ‘weather shield’
Mellansula Injection molded lightweight EVA
Yttersula Rubber with BUGrip 19 carbide tip studs
Vridstyvhet Easy flex
Drop 8 mm
Dämpning Medium
Läst Narrow
Vikt 330 gr (US9)
Storlek US7-13 (40-47)
Rek. pris 1700 kr

Återkommer när det har blivit lite lämplig vinter att testa i men nu är jag redo.

Btw: Eftersom jag köpte ”nya” skor så fick jag en plast till Winter Run i Göteborg 23/1 -16. Ska bli kul att springa det var ett trevligt lopp förra året som jag sprang på 45,19 i is halka och utan dubbar. Så nu kan det bara gå bättre.

Rätt Cool film https://www.facebook.com/ilovewinterrun/videos/vb.634905816552680/1006446709398587/?type=2&theater

 

