Ny löpcoach

2015-11-10 15.32.20.jpg

Ja som sagt jag har skaffat ny och ny, den enda jag haft om man bortser från standard programmet från Aktivitus.

Efter de 16 veckorna med Aktivitus så infann sig en lite dvala där jag inte riktigt visste vad jag skulle träna eller hur jag skulle träna. Detta tillsammans med att jag hade svårt att motivera mig att ge mig ut i rusk och mörker. Detta ledde mig till att inse att ett yttre tryck i form av pass och tankar skulle hjälpa mig ur soffan och ut i spåret.

Sagt och gjort ”Let the Googling begin” 2015-12-11 14.14.13rätt snabbt hittade jag till Snabbafötter eller Kenth Svensson som han heter utanför Instagram. Ett enkelt mail och ett telefon samtal där vi pratade om min målsättning, hur jag tränat, testvärde och hur jag resonerar och tänker kring träning konstaterade vi att det nog skulle funka och ett
par dagar senare damp de första tvåveckornas träning ner i mailkorgen.

Varje pass är uppdelat i vad jag ska göra, vad jag ska tänka på och
vad syftet är med just detta passet. Vi har jobbat med två veckors intervaller med passen dels för att kunna göra en avstämning lite tätare och på så sätt kunna justera för ”livet” och sjukdomar eller annat.

Utöver detta så rapporterar jag in alla mina pass på jogg.se/herrbodin där även Kenth går in och kommenterar passen med jämna mellanrum tex så jogg.se. Det fungerar väldigt bra och är en bra och enkel feedback.
Så nu är det bara ut och göra arbetet……

