Summering semester träning 2015

Då var sommar semestern slut och dags att dra på sig långbyxor och skjorta så man ser respektabel ut. Det betyder också att man kan presentera lite statistik över semesterträningen. För mig finns det lite mer utrymme att träna på sommaren mindre faktorer som man måste ta hänsyn till (jobb, barnens aktiviteter, fruns aktiviteter). Men samtidigt ska det bli skönt att komma tillbaka till lite rutiner med transportlöpningar och kvällslöpningar. Det som kommer att utnyttjas mer under kommande säsong är lunchlöpningar.

Nog om det hur gick det då i sommar, det som räknas här är min semester 20150706-20150809 dvs 5 veckor.

Har tränat som mest 6 pass/ vecka vilket innefattar Löpstyrka och löpning.

Antal pass_semester

Passfördelningen har sett ut så här:
Vecka 28: 2 distanspass, 1 Tröskelpass, 2 styrka, 1 extrapass med barnen
Vecka 29: 2 distanspass, 1 Tröskelpass/långaintervaller, 2 styrka
Vecka 30: 2 distanspass, 1 intervallpass, 1 styrka)
Vecka 31: 2 distanspass, 1 tröskelpass, 1 kortintervaller)
Vecka 32: 1 distanspass, 1 Tröskelpass, 1 Intervallpass, 2 styrka)

Som mest har jag lagt ner 5h under en vecka men oftast ligger det kring 4h/vecka

total_träningstid_Semestern

Totalt blev det 213,8 Km löpt under dessa fem veckor.

Total distans_semestern

 

Fördelningen av dessa 213 km ser ut enligt följande.

distans_vecka_semestern

Vecka 28: 39,92 km
Vecka 29: 54,56 km
Vecka 30: 36,34 km
Vecka 31: 37,42 km
Vecka 32: 44,84 km

Jag är väldigt nöjd med hurmin träning har genomförts och den träning jag har gjort. Känns väldigt skönt att ha ett upplägg att följa.

 

