När kroppen inte svara

Det stod > 60 min distans på schemat. Vädret var fint men väldigt blåsigt så jag bestämde mig för att springa in i Änggårdsbergen för att vara lite mer skyddad för vinden.
Redan efter 1km kändes det som om jag fick håll men det är något man kan springa bort så jag bara fortsatte. Men det var något som gnagde i kroppen, orken var inte där inte heller klippet i benen som jag nu borde fått tillbaka efter två veckor med minst 3mil löpning. Så det borde ändå var hyffsat återställd efter löpnings uppehållet.

MEN ICKE!

Som ni ser på splittiderna så är de långt i från bara eller ens i närheten av vad jag borde ligga på på. 2015-06-05_2216Men som allting så finns det en förklaring, redan nästa dag vaknade jag med ont i halsen och extra snuvig. Så nu är det vila (simning med barnen) och sedan laddar vi för ett intervallpass på Söndag.

