Att springa eller inte springa

det är sannerligen frågan för mig nu.

Planen ända sedan satsningen började i April 2014 har varit Göteborgsvarvet. Träningen har gått enligt plan ända till 24 Mars. Då började problemen med min fot.

Testade att vila 7 dagar innan nästa löpning inkl voltaren etc.
När det blev värre besökte jag Sportsmed där jag blev ordinerad Löpvila och diklofenak i 10 dagar och sedan skulle det blir bra. Det blev inte bättre så då blev det MR röntgen och ytterligare en veckas vila i väntan på svaret. SportsMed
Så tisdagen den 28/5 en månad efter det började  så fick jag i alla fall det glädjande beskedet att det inte var en stressfraktur – HURRA!
Rådet blev inlägg till skorna. – Sagt och gjort besökte idrottsortopedi och gjorde avgjutning av fötterna, samtidigt fick jag rådet att jag borde ha smalare skor. Så jag får nog titta på nya skor.

Så hur blir det med Göteborgsvarvet?
1) Målet på 1.40-1.45?  – Nej det satsar jag inte på.
2) Springa? – Ja, troligen om allt funkar efter inläggen och test löpning på tisdag kväll.
3) Mål med Göteborgsvarvet?
1) Under 2h.
2) Genomföra varvet

