Träning April -14 till Februari -15

Nu sitter jag har med ont i halsen och tät i näsa. Första förkylningenSNorig sedan jag på riktigt började med ”seriös” satsning på löpning och
satsning mot målet Göteborgsvarvet under 1:45.

Så ingen träning har nu skett på över 4 dagar. Kanske inte överdrivet lång vila men den längsta vila på 2015.

Det jag kan glädjas åt är förutom att det inte är en influensa (än så länge) så är det min träning under dessa två månader och faktist innan dess.

8dcb4002bc2f4a65986b37a3b0d63397Stolt och nöjd över att jag lyckas hålla minst tre pass/vecka och fått upp distansen och naturligtvis har medeltempot sänkts detta trots att det inte körts några intervaller under Jan/Februari.

Medeltempo2

I April är medeltempot 5:38 min/km och fram till nu i Februari 4:52 min/km. Detta samtidigt som distansen har ökat på varje enskilt pass.

Hurra för mig ….. nu åter till sjuksängen.

